Když jsem dokončoval „Hydru“ řady 854, zatoužil jsem postavit si něco univerzálnějšího. A vzhledem k mé velké oblibě Zamračených to byla jasná volba. A když jsem si jednou prohlížel starší stránky na bratrském webu, nadchly mě lokomotivy ověřovací série. Nechtěl jsem přesně kopírovat VoVa, proto jsem zvolil druhou (a víceméně poslední, pokud nepočítám mutanta 751 007) „ověřovačku“, 749 006.
Tato lokomotiva se dožila dneška, nikdy nenesla loga ČDC a žádný novější prvek neobsahuje, proto bude vhodná pro období r. 1993 až do současnosti.
Předem se omlouvám za kvalitu fotek, která je zde příšerná. Bohužel jsem fotky původně upravoval pro mé minulé stránky, kde bylo málo místa, a původní snímky jsem smazal 🙁 Odlitek od p. Molaty (příště se polepším, mám ve výhledu koupit odlitek od p. Dvořáčka), částečně vybroušený.
Čelo pěkné, škoda nepoužitelného reflektoru, velikosti prsou, špatné vzdálenosti nárazníků a světel a absence dalších detailů… Tím si nechci stěžovat, jsem rád, že to stále p. Molata nezabalil a pomalu se ve výsledcích zlepšuje!
Střecha mě moc nenadchla- střešní háčky půjdou určitě nahradit, krátery a trochu zalité vrchní výdechy.
Proto si odlitek trochu vylepšíme. Příští burzu jsem nakoupil u MM další věci- zásuvky DŘ (nakonec se mi moc nepovedly, a tak příště raději pořídím odlité od p. Banka)…
Stupačky (sice děravé na nákl. vozy, ale budou tam)…
A tmel- schválně, všimli jste si u Hydry, jak jsem to tmelení flákal? To víte, vteřiňák- nic jiného jsem neznal 🙂
Na zkritizované čelo jsem nanesl spoustu tmelu, snad to po přebroušení bude vypadat více zamračeně…
To by šlo. Samozřejmě to není finální verze, ještě budeme tmelit a na závěr brousit šmirglem hrubosti (tu spíš jemnosti) 1200.
Výdechy jsem nahradil leptanými ze sadičky od Detailu, houkačky vyrábí p. Dvořáček a reflektor je z nařezaného uchošťouru.
Vytáhl jsem model na denní světlo, abyste si mohli udělat lepší představu. Tady před poslední základovkou. Doplnil jsem schůdky ze sady H0 na Rybáka (nenašel jsem samostatný H0 žebřík).
Pod levým nárazníkem trochu kouká stupačka, vedle něho je ona zásuvka DŘ. Reflektor jsem nakonec nahradil tím z univerzálních leptaných doplňků MM a nové houkačky vděčí za svůj vznik třídním špendlíkům :-). Z domácích zbytků jsem vyrobil hák, podkladnici pod něj a topný kabel.
A poslední, pořádná vrstva základovky.
Když už mi bylo líto štětcovat modely, které se občas i povedly, přemýšlel jsem, jak to vyřešit. Nakonec se mi nabídl VoVo, že mi s tím pomůže, a tak jsem si na červnové Mašince s jeho Fengdou nastříkal svůj první model. Ještě jednou mockrát díky!
Takhle asi vypadala střecha 749 006, když vyjela z laku. Já však ještě plánuji střední patinu, aby byla v takovém stavu, ve kterém jezdila okolo roku 2010- 2014.
Již téměř dokončenou šestku jsem přivezl na prosincovou burzu, abych ji půjčil Zejmimu- zlobil jí totiž její mosazný pojezd. Na Os 9055 se právě vypravovala její velká sestra, takže jsem je mohl obě vyfotit pohromadě 🙂
O měsíc později mi Zejmi opravenou šestku vrátil a byl i tak hodný, že mi pomohl s madly. Shodou náhod jela na pacifik opět její velká předloha, takže jsem pořídil dalších pár snímků- fírovi díky za spolupráci 🙂
Po měsíci provozu jsem zapřemýšlel o úpravě- hlavně patina a „barva“ nádrže tomu ubírala krásu, takže jsem se pustil do menší rekonstrukce a jestli bude výsledek ještě horší, dobře mi tak 🙂
Na střeše jsem vše odbrousil kromě výfuku a deklů. Doplnil jsem střešní háčky od Hekttora, ze zbytků anténky, z rámečků leptů plechy spojující v reálu jednotlivé části střechy a z Evergreenu 0,75 x 0,5 mm profily mně neznámé funkce.
Kromě toho také plechy nad bočními výdechy.
Odstranil jsem odlitkové masky a nahradil detailnějšími taktéž od Hekttora- omlouvám se za nekvalitní foto, na můj stařičký kompakt je už tohle moc malé 🙂
Nalakoval jsem střechu a když už v byla v ruce pistole, fouknul jsem Rzí hlavně žaluzie, opravdu lehce potom boky.
Na první pohled se může zdát mašina hotová, chybí ale zasklení a doplnění madel na boku (častá manipulace s modelem při rekonstrukci je nepěkně zohýbala, tak tak raději dám nové).