K Posázavskému pacifiku neodmyslitelně patří motoráčky řady 810 řadu let. I když už Kufra jednoho mám, objevila se potřeba postavit další, a tentokrát jsem se rozhodl vyzkoušet lepty bočnic od Modelů mašinek a dalších drobných doplňků od VoVa a Zejmiho. Sundal jsem tedy ze starého pojezd od Picoloco a pustil se do stavby.
Předlohou byla vybrána čerčanská Hanička 810 217- zvláště se mi na ní líbí novější piktogramy na dveřích (do těch jsem nějaký úchyl, už jsem si je nechal dát i na Bmto), UIC číslo na boku…
…a špinavá střecha- na tomto vozu bych chtěl vyzkoušet patinu pomocí pistole, jako jsem to udělal u Btjo.
Objednal jsem si tedy u Modelů Mašinek leptané bočnice…
…stanoviště fíry…
…okna…
…a samotnou plastikovou stavebnici 810 od LPH.
Dále jsem si pořídil lepty od VoVa a Zejmiho, na nichž jsou doplňky, se kterými MM nepočítalo- např. čelníky a čelní madla.
Stavbu jsem začal hned odpoledne po březnové burze vyřezáním čel a osazením zmíněných čelníků a madel. U nich se mi je nepodařilo přilepit úplně čistě, uvidíme, jak to bude vypadat v základu.
Na čelo jsem co nejpřesněji přilepil leptanou bočnici.
Letmé srovnání se starým Kufrem.
Z něho jsem sundal pojezd, který bude přemístěn na Haničku. Na 810 589 vyrobím ze zbytku stavebnice maketový pojezd.
Obě „elka“ jsem k sobě připevnil společně se střechou. Pro pokochání jsem zkusmo položil kastli na pojezd. Až budou vevnitř sedět diskutující cestující, bude pro dokonalost chybět už jen zvuk a kouřový generátor 🙂
Kastličku jsem odmastil v jarové vodě a přefoukl základem. Vylezly tak nedostatky, které se ještě budou upravovat.
To madlo není tak zlé, spíš bude potřeba přetmelit přechod čela na bočnice…
Čáry máry fuk, Kufr je rázem v barvě, lesklém laku a dokonce i s některými obtisky. Červená je Červeň višňová, střecha „nějakým“ odstínem šedé, pruh je z klasické Krémové.
Makro fotky a lesklý lak dělají z normálně nepostřehnutelných nedostatků katastrofu…
Co se ale nepovedlo bylo maskování čela. Možná jsem měl ta madla osadit až po laku, takhle jsem musel dělat v maskování kompromisy a bude to chtít úpravu…
S patinou jsem spokojený- naznačil jsem Rzí stékance (podle logiky, že v prolisech se studená voda drží, v mezerách odtéká, takže to tam nerezne tolik) a hodně naředěnou Černou jsem nastříkal okolí výfuku. Mohl jsem se trochu krotit, přeci jenom z autobusového motoru nebude vyletovat tolik spalin, jako z velkých dieselů, ale pro motorák těsně před myčkou to snad lze tolerovat.
Na druhou stranu, madla na čele vypadají po laku, jako by tam byly odjakživa.
V půlce prázdnin jsem se rozhodl dodělat několik restíků, které mi ve vitríně už delší dobu straší. Vrhl jsem se tedy na „Haničku“. Tedy- vrhl není správné slovo, protože v tomhle stavu je už od června, ale bylo potřeba současnou podobu nafotit dřív, než se pohnu dál. Takže výše celková fotka motoráku.
Bohužel stále čekám na obtisky s čísly na míru, takže kdovíkdy tahle stavba skončí… Zatím jsem tedy uřízl společnou část UIC čísla z obtisku pro 754 016.
Dovnitř jsem nasázel pár panáčků- pokud bych měl popsat obsazenost, všechna okna jsou zavřená, ale vlak je poměrně plný, čemuž odpovídají chladná letní rána, tak asi pracanti fárají do práce 🙂
Obtisk tabulky je katastrofální, ten bílý okraj bych pochopil jako orámování, ale tohle je moc… Doufejme, že tabulky od p. Banka budou přesahovat…
Nadchnul mě efekt zapuštěných madel- jednoduchý, ale příjemný detail.
V Petrově se asi nějaká paní chystá na výstup…
Zoom in 🙂
Čelní fotka- krásně je zde vidět všechny ty blbůstky uvnitř. Stěnu jsem nalakoval Krémovou a lehce přestříkl Černou.
Z pojezdu čouhá kousek izolační pásky- to je obalený kondenzátor. Naštěstí ho brzy nechám zdigitalizovat, takže problém nevzhledného pohledu „pod sukni“ bude pryč.
Ta okna za to určitě stála.
Konečně se ke mě dostala objednávka od p. Banka a to v podobě tabulek a směrovek. Společně s doplněním přezdívky a čísla na čelo z vlastních obtisků jsem mohl Haničku prozatím dokončit.
Směrovka je, jak jinak, v prostředí Pacifiku. Uprostřed je přes Jílové u Prahy a Týnec n.S., ale tiskárna už to nezvládla. Aspoň ta Praha a Čerčany jsou čitelné 🙂
Pohled pod sukýnku. Detaily na pojezdu Picoloco myslím vypadají moc dobře.
Interiér v kabině taky na vzhledu přidávají…
A osvětlení (tady provizorně z lampy za modelem) taky vyniklo.
Tímto bych tedy článek ukončil s téměř hotovým modelem. Nápad MM se mi velmi líbí a po dodělání můžu říct, že to za ty peníze stálo!
Ale to konec nebyl. Na Mašince v Pečkách v roce 2017 si někdo 217 „vypůjčil“ z vitríny a od té doby jsem ji neviděl. Prosím, pokud byste ji viděli a poznali, dejte mi vědět!!