Stavba této lokomotivy probíhala současně s její kolegyní 749 006. Původně to měla být 749 039, když se však objevil na trhu model od MTB, řekl jsem si, že to určitě bude lepší. A tak jsem si musel vybrat jinou- v úvahu přicházely stroje první série, avšak jsem již vybrousil závěsky, a také jsem chtěl něco jiného, než polomáčeného. Žádná taková loko, která by působila v okolí Prahy, se mi nelíbila, takže jsem udělal kompromis- podíval jsem se i do série druhé.
A ejhle, hned se mi zalíbil další vršovický „držák“, 749 121 v laku, který odpovídá období od posledního srazu Zamračených v Lužné (kde se 121 podivuhodně přes noc přebarvil rám), až do července 2015.
Vybroušený odlitek- podle mých informací druhé sérii neodpovídají jen dvířka na písečníku.
Odlitek je tentokrát velmi ostrý, má krásně vykreslené detaily, jen ta světla byla nakřivo.
Snažil jsem se ho vybrousit co nejvíce i zevnitř, bez frézy to ale moc nejde…
Doplněny detaily, jako houkačky od p. Dvořáčka, nárazníky od SDV, stupačky a topné kabely na čelech ze sadičky od MM a madlo z drátku 0.3 mm.
Model jsem vzal na červnovou Mašinku v Pečkách, kde mi VoVo pomohl tím, že mi půjčil jeho Fengdu, takže jsem stříkal zároveň dva modely. Aspoň jsem nečekal na schnutí.
Červená je ze základní sady barev, je to stejný odstín, jako má Šestka.
O několik měsíců později jsem mašinu dodělal. Tabulky jsou opět od p. Banka, nárazníky SDV a obtisky ze sady na 749 039 od Parostroje (kterou jsem koupil společně s odlitkem).
Něco se mi ale nelíbilo- čelní náprsenka. Vytvořil jsem ji z bílého obtiskového aršíku, který mi dal VoVo při stříkání. Ale nešel mi moc vyříznout- okraje byly roztřepené. Takže jsem pruh strhl. Byl zalakovaný, takže to nešlo úplně dokonale, ale po přestřiku krémovou se to snad ztratí. Možná ještě lehce přebrousím smirkovým papírem, takto jsem ho odstranil jen párátkem (je natolik ostré, že obtisk strhne, ale natolik tupé, že výrazně nepoškodí lak)
Příště snad definitivní dokončení 🙂