749.121 od MTB

I přes veškerou kritiku na tuto firmu jsem si jeden stroj na vyzkoušení prostě musel pořídit. Ono se to snadno čte, že až přijde Kuehn, vypadnou nám oči z důlků, ale to by nejdříve musela být mašina hotová… A když už T478 odložili podruhé o rok, přestalo mě to bavit.

Dlouho jsem básnil o 749 039 MTB, ale opět z důvodu přechodu na digitál jsem si vybral 121. Poslechl jsem si zvukové projekty od Jacka a ten na 749 121 se mi unikátností houkaček a koneckonců i píšťal (stojednadvacítka má, možná už spíše měla, typicky dlouhou s výrazným doběhem) zalíbil více.

Model klasicky v „unifikované“ krabičce modelů MTB.

1211

Mašina je dokonale chráněna před pádem krabičky. V otvoru vlevo jsou schovány leptané a plastové doplňky (ty mi v krabičce chyběly, naštěstí mi pan Pohořelý z Pojezdů.EU ochotně nabídl zaslání zdarma) a bandážované dvojkolí. Na této fotce nejlépe odpovídá odstín modré- je možná malinko tmavší- na těch dalších už to kompakt s makro režimem moc nedával…

1212

Vybalená lokomotiva. Tuto fotku jsem nechal v plné velikosti, takže si lze prohlédnout mašinu v každém místečku- fotka je, jako všechny, rozklikávací. Omlouvám se za občasné nečistoty na modelu, ač jsem ho celý čistil, foťák zachytil i nejmenší bordel…

1213

Začnu od podvozků. Masky jsou zpracovány detailně, možná někoho zklamou nízké pryžkovové sloupky. Chybí také zbytky závěsek, ty jsou možná v plastových doplňcích, takže jakmile budu mít možnost, recenzi doplním.

1214

Nádrž se svými rozměry vypadá uvěřitelně, není ani moc vysoká, ani nízká.

1215

Kolem vzduchojemu by se možná hodilo nějaké potrubí, takhle to vypadá moc prázdně. Jinak je ale povedený, má i uchycovací „pacičky“, které ani SDV nemá.

1217

Nad písečníkem je natištěná tabulka ČKD Praha, ale je o dost menší, než leptaná, takže kdo ji chce vyměnit, nezbude mu nic jiného, než tabulku přestříkat přibližným odstínem šedé.

12112

Na rámu čela chybí jakýkoliv popisek mimo kabelu elektrického vytápění. Pluh by měl být děrovaný, bez něho byly snad jen první série Zamrajd od MTB, takže jsem asi dostal nějaký starší model. Nárazníky jsou na obou stranách seříznuté, což je ale oproti skutečnosti chyba, 749 121 má na jedné straně seřízlé, na jedné plné. Ale upřímně, ani jsem nečekal, že by si toho výrobce všimne. Model je v základu vybaven spřáhlem Tillig, při úpravě modelu určitě vyměním za Kuehna. Obtisk loga ČD je menší a ještě rozpitý.

1218

Když se ještě vrátím k bočnímu rámu, zastavím se u schůdků. Ty nejsou symetricky po dveřmi a výstražná žlutá je nějaká divná hmota- vypadá to jako kdyby do ní někdo vmíchal hrubou mouku. Aby někdo neodporoval, toto je vidět a kupodivu to i docela křičí, ale mě to nevadí. Trochu to pravděpodobně zamaskuje patina. Popisky (na ostrost se moc nedívejte, foťák ostřil na schůdky) jsou sice ostré, ale jsou v takovém divném fontu- na skutečné by měly být popisky tučně.

1219

„Prsa“ z boku. U MTB jsou uznávána jako nejvěrnější, ale to mě docela překvapilo, protože při srovnání s odlitkem od Molaty… Chvilka napětí… Byly velice podobné! A to i velikostně, tak i v úhlech. Abych se ale odlitků nezastával, výrazným rozdílem je střecha, ale to až za chvilku…

12110

Nepotěšila mě nedostříkaná ploška v ohybu prsou. Nevím, jak se to stalo, při stříkání mé 749 121 jsem s ničím takovým neměl žádný problém…

12111

Bok kabiny. Otvory pro madla mohla být trochu menší, ale makro odhalí i drobnosti oku skoro nepostřehnutelné. Dole na rámu výrobce trochu odflákl maskování, takže červená je i na rámu.

12113

Při pohledu zeshora potěší stanoviště, i když v trochu zjednodušené verzi. Podlahu do skutečné výšky dát nešlo, protože v tom brání pojezd. Jinak se mi i líbí reflektor, konečně se správným průměrem, a také příjemná drobnost- dva otvory v prsou pro stěrače.

12114

Můžu začít se střechou. Ta je hezky vypouklá, žádný molatovský odlitek. Za reflektorem jsou díry pro houkačky, které jsou dodávány v krabičce jako samostatný díl. Síta ventilátorů jsou vnořená, ale ne zas tolik, aby to vážně shazovalo celkový vzhled.

12115

Moc se povedla imitace plechů, spojujících jednotlivé části střechy. Síta jsou pěkně nalakovaná, žádný otvor není zalit barvou.

12116

Střešní háčky jsou napodobeny jen jako kus plastu, ale alespoň přibližně stejné velikosti.

12117

Na střeše je i tento čtvereček, jestli jsem správně pátral, jde o něco společného s parním vytápěním, takže na 749 zbytečnost. Další nápad na úpravu.

12118

Jízdní vlastnosti jsou, troufám si říct, dokonalé. Občas si majitelé stěžují, že model hlučí víc, jak Pleticha, ale moje loko jezdí krásně, bez kolísání rychlosti a s kultivovaným zvukem, který při poloviční rychlosti (model je zpřevodován akorát do stovky) není se vzdáleností větší než metr téměř slyšitelný.

1213

Kdo chce hledat chyby, najde jich spoustu. Já jich zmínil několik, kterých jsem si všiml, ale mimo divné obtisky, kterých je velká škoda, žádný nedostatek podle mě neshazuje celkový vzhled mašiny nějak zásadně, pokud ji srovnám s mými současnými výtvory. Velkým plusem je výborný pojezd. Nicméně, až zlepším kvalitu mých povrchových úprav, budu v budoucnu spíše pořizovat albíny, protože chyb je docela dost a nevylučuji, že mi někdy začnou vadit…

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.