810 217 s leptíky od VoVa, Zejmiho a MM

K Posázavskému pacifiku neodmyslitelně patří motoráčky řady 810 řadu let. I když už Kufra jednoho mám, objevila se potřeba postavit další, a tentokrát jsem se rozhodl vyzkoušet lepty bočnic od Modelů mašinek a dalších drobných doplňků od VoVa a Zejmiho. Sundal jsem tedy ze starého pojezd od Picoloco a pustil se do stavby.

Hanička 1

Předlohou byla vybrána čerčanská Hanička 810 217- zvláště se mi na ní líbí novější piktogramy na dveřích (do těch jsem nějaký úchyl, už jsem si je nechal dát i na Bmto), UIC číslo na boku…

Hanička 2

…a špinavá střecha- na tomto vozu bych chtěl vyzkoušet patinu pomocí pistole, jako jsem to udělal u Btjo.

Ku1

Objednal jsem si tedy u Modelů Mašinek leptané bočnice…

Ku2

…stanoviště fíry…

Ku3

…okna…

Ku4

…a samotnou plastikovou stavebnici 810 od LPH.

Ku5

Dále jsem si pořídil lepty od VoVa a Zejmiho, na nichž jsou doplňky, se kterými MM nepočítalo- např. čelníky a čelní madla.

Ku6

Stavbu jsem začal hned odpoledne po březnové burze vyřezáním čel a osazením zmíněných čelníků a madel. U nich se mi je nepodařilo přilepit úplně čistě, uvidíme, jak to bude vypadat v základu.

Ku7

Na čelo jsem co nejpřesněji přilepil leptanou bočnici.

Ku8

Letmé srovnání se starým Kufrem.

Ku9

Z něho jsem sundal pojezd, který bude přemístěn na Haničku. Na 810 589 vyrobím ze zbytku stavebnice maketový pojezd.

Ku10

Obě „elka“ jsem k sobě připevnil společně se střechou. Pro pokochání jsem zkusmo položil kastli na pojezd. Až budou vevnitř sedět diskutující cestující, bude pro dokonalost chybět už jen zvuk a kouřový generátor 🙂

Ku11

Kastličku jsem odmastil v jarové vodě a přefoukl základem. Vylezly tak nedostatky, které se ještě budou upravovat.

Ku12

To madlo není tak zlé, spíš bude potřeba přetmelit přechod čela na bočnice…

Ku13

Čáry máry fuk, Kufr je rázem v barvě, lesklém laku a dokonce i s některými obtisky. Červená je Červeň višňová, střecha „nějakým“ odstínem šedé, pruh je z klasické Krémové.

Ku14

Makro fotky a lesklý lak dělají z normálně nepostřehnutelných nedostatků katastrofu…

Ku15

Co se ale nepovedlo bylo maskování čela. Možná jsem měl ta madla osadit až po laku, takhle jsem musel dělat v maskování kompromisy a bude to chtít úpravu…

Ku16

S patinou jsem spokojený- naznačil jsem Rzí stékance (podle logiky, že v prolisech se studená voda drží, v mezerách odtéká, takže to tam nerezne tolik) a hodně naředěnou Černou jsem nastříkal okolí výfuku. Mohl jsem se trochu krotit, přeci jenom z autobusového motoru nebude vyletovat tolik spalin, jako z velkých dieselů, ale pro motorák  těsně před myčkou to snad lze tolerovat.

Ku17

Na druhou stranu, madla na čele vypadají po laku, jako by tam byly odjakživa.

Ku18

V půlce prázdnin jsem se rozhodl dodělat několik restíků, které mi ve vitríně už delší dobu straší. Vrhl jsem se tedy na „Haničku“. Tedy- vrhl není správné slovo, protože v tomhle stavu je už od června, ale bylo potřeba současnou podobu nafotit dřív, než se pohnu dál. Takže výše celková fotka motoráku.

Ku19

Bohužel stále čekám na obtisky s čísly na míru, takže kdovíkdy tahle stavba skončí… Zatím jsem tedy uřízl společnou část UIC čísla z obtisku pro 754 016.

Ku20

Dovnitř jsem nasázel pár panáčků- pokud bych měl popsat obsazenost, všechna okna jsou zavřená, ale vlak je poměrně plný, čemuž odpovídají chladná letní rána, tak asi pracanti fárají do práce 🙂

Ku21

Obtisk tabulky je katastrofální, ten bílý okraj bych pochopil jako orámování, ale tohle je moc… Doufejme, že tabulky od p. Banka budou přesahovat…

Ku22

Nadchnul mě efekt zapuštěných madel- jednoduchý, ale příjemný detail.

Ku23

V Petrově se asi nějaká paní chystá na výstup…

Ku24

Zoom in 🙂

Ku25

Čelní fotka- krásně je zde vidět všechny ty blbůstky uvnitř. Stěnu jsem nalakoval Krémovou a lehce přestříkl Černou.

Ku26

Ku27

Z pojezdu čouhá kousek izolační pásky- to je obalený kondenzátor. Naštěstí ho brzy nechám zdigitalizovat, takže problém nevzhledného pohledu „pod sukni“ bude pryč.

Ku28

Ta okna za to určitě stála.

Ku29

Konečně se ke mě dostala objednávka od p. Banka a to v podobě tabulek a směrovek. Společně s doplněním přezdívky a čísla na čelo z vlastních obtisků jsem mohl Haničku prozatím dokončit.

Směrovka je, jak jinak, v prostředí Pacifiku. Uprostřed je přes Jílové u Prahy a Týnec n.S., ale tiskárna už to nezvládla. Aspoň ta Praha a Čerčany jsou čitelné 🙂

Pohled pod sukýnku. Detaily na pojezdu Picoloco myslím vypadají moc dobře.

Interiér v kabině taky na vzhledu přidávají…

A osvětlení (tady provizorně z lampy za modelem) taky vyniklo.

Tímto bych tedy článek ukončil s téměř hotovým modelem. Nápad MM se mi velmi líbí a po dodělání můžu říct, že to za ty peníze stálo!

Ale to konec nebyl. Na Mašince v Pečkách v roce 2017 si někdo 217 „vypůjčil“ z vitríny a od té doby jsem ji neviděl. Prosím, pokud byste ji viděli a poznali, dejte mi vědět!!

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.